z  novoročního  projevu  PRO  ROK  2006
prezidenta  dovozu  Kleine  Kolbena (Jaro. PistEk)


 

 Společnost APRILIA Group, jehož součástí je MOTO GUZZI S.p.A., prošla velmi těžkým obdobím v loňském roce a v současné době se dokončují systémové změny v rámci začlenění značek APRILIA a MOTO GUZZI do koncernu Piaggio&C.s.p.a., který převzal v loňském roce kontrolu na Aprilia Group a který zahrnuje mimo jiné značky PIAGGIO, DERBI, GILERA a VESPA. Nový koncern se tak stává největším výrobcem jednostopých vozidle v Evropě vůbec a určité problémy jsou mimo jiné způsobeny i složitými jednáními s antitrustovým úřadem Evropské unie, neboť nový koncern dosahuje v některých zemích evropské unie více jak 50% podílu na trhu jednostopých vozidel.

Koncern Piaggio je součástí IMMSI Group, který zahrnuje i aktivity v oblasti výroby jachet a rovněž aktivity na trhu s nemovitostmi. Je považován za jednoho z finančně nejstabilnějších koncernů v Evropě s vlastním kapitálem 195 mil. EUR.

Součástí strategického plánu koncernu Piaggio je přehledné rozdělené vyráběných modelů, kde jednotlivé značky se budou v principu specializovat následujícím způsobem:

  • Piaggio (+ Vespa) – „skútr“ firma, zaměřená na vývoj a výrobu skútrů

  • Derbi – vývoj a výroba maloobjemových motocyklů 50 a 125 ccm

  • APRILIA – vývoj a výroba sportovních motocyklů (silniční i off-road)

  • Moto Guzzi – vývoj a výroba cestovních motocyklů

Pokud jde o značku MOTO GUZZI, základním záměrem koncernu je:

  • Navázat na slavné tradice značky a udržet si loajalitu stávajících zákazníků – typických „guzzisti“
  • Zároveň vybudovat silnou značku s širokou nabídkou motocyklů orientovaných především na cestování a oslovit nové zákazníky – především ty, kteří se doposud orientují na značky s vysokou image v tomto segmentu (BMW)
  • Udržet si vše pozitivní a jedinečné, s čím je jméno Moto Guzzi spojeno – podélné motory V2, kardan apod.
  • Pokračovat ve zvyšování spolehlivosti a kvality motocyklů pomocí technického vývoje a pomocí důrazu na kvalitu subdodávek i konečné montáže
  • Zásadní zlepšení v oblasti poprodejního servisu – zejména dodávkách ND

Do značek APRILIA a MOTO GUZZI bude investováno v následujících 2 letech cca 100 mil. EUR zaměřených kromě vývoje nových modelů zejména na poprodejní služby (záruční podmínky, dodávky náhradních dílů, příslušenství, služby pro majitele apod.).

Hlavní směry vývoje značky pro období 2006-2009 jsou následující:

  • Rozšíření palety motorů na 750, 850 a 1200 ccm

  • Zavedení 4-ventilové techniky, eventuálně vodou chlazených agregátů

  • Rozšíření nabídky o plnohodnotné cestovní stroje včetně cestovních „endur“

Velký důraz klade koncern na úroveň nabízených služeb poprodejního servisu. V současné době dochází k sjednocování systému centrálních skladů a logistiky dodávek náhradních dílů. Cílem je zajištění konkurenceschopného systému z hlediska rychlosti dodávek až k zákazníkovi. Tento systém by měl postupně naběhnout již v letošním roce. Dalším příkladem je záměr prodloužené záruky.

 

1.  MODELOVÁ ŘADA 2006 – nové modely

750 ccm – Breva, Nevada

  • Modely 2006 vycházejí z modelů 2005 bez zásadních technických změn

  • Nově jsou opět zavedeny verze Touring (Breva i Nevada) s výhodnou nabídkou standardní výbavy navíc

  • Perleťová barva za příplatek

  • Modely plní emisní normy EURO3

California

  • ukončení hydraul. vymezování ventilových vůli a návrat k osvědčenému systému mechanického vymezení

  • zúžení modelové řady ukončením výroby modelů Stone, Titanium a Aluminium, přejmenování EV / EV Touring na Classic / Classic Touring

  • plnění norem EURO3 a zároveň zlepšený průběh kroutícího momentu – lepší dynamika jízdy

  • nový luxusní model California 1100 Vintage – navázání na jeden z nejúspěšnějších modelů vyráběných v 70. letech pro kalifornskou policii – design bohatá výbava

  • výroba modelu Vintage začíná v únoru

Griso

  • rozšíření nabídky tohoto velmi obdivovaného a trhem obecně uznávaného motocyklu o levnější verzi s novým motorem 850 ccm a jednodušším (levnějším) podvozkem při zachování všech typických linií.

  • Zahájení výroby modelu s motorem 850 ccm je plánováno na březen.

Breva

  • rozšíření nabídky tohoto velmi obdivovaného a trhem obecně uznávaného motocyklu o levnější verzi s novým motorem 850 ccm a jednodušším (levnějším) podvozkem při zachování všech typických linií

  • rozšíření nabídky o ABS

  • nová barva – oranžová perleť

  • Zahájení výroby modelu s motorem 850 ccm je plánováno na březen.

Norge

  • zcela nový model na podvozku „velké“ Brevy splňující nejnáročnější kriteria z hlediska pohodlí, bezpečnosti a výbavy

  • nové motory 1200 ccm

  • ABS ve standardní výbavě

  • Výroba 3 verzí dle úrovně výbavy  - G, GT a GTL

  • Široká nabídka příslušenství včetně GPS navigace, audio systému apod.

  • Výroba zahajuje v březnu, prvních několik kusů by mělo dorazit do ČR na přelomu března/dubna

 

 

2.   CENÍK 2006

Díky příznivému kursu EURa se nám podařilo zlevnit většinu modelů a nabídnout tak atraktivní ceny pro zákazníky. Výjimkou je model Griso 1100, kde se nám podařilo díky kursu absorbovat zdražení výrobce platné od 1.1.2006. Cena tudíž zůstává stejná jako na podzim 2005.

 

Cordiali saluti

                Jaroslav Pištěk

 

[Skáknout zpět do aktualit]